- Udarbejdelse af spørgsmål til kontaktpersoner (påbegyndt) - Opbygge en baggrundsviden i forhold til hjertesyge og akutmodtagelse
[1] (påbegyndt)
- Planlægge interview med hjerte patient. - Indsamle statistikker. hvor mange hjertepatienter kommer ind med/uden henvendelse? - Mail tilbage til kontaktpersoner i klinisk praktisk. (igangsat mail korrespondance) Tanker om andre kontaktpersoner: - Ledelsen i FAM - Kommunen/Religion - Hjørring sundheds center - Hjerteforeningen
Vi har lidt problemer med at finde et fokuspunkt ud fra vores
problemstilling, vi har en god brainstorm og vi har god dialog i gruppen. Men
ud fra problemstillingen har vi svært ved at se om det er patienter med
brystsmerter eller om det er hjertesyge patienter der er modtagergruppen. Vi
finder det lettere at finde en procedure for hjertesyge patienter end for
patienter med brystsmerter, da brystsmerter kan skyldes mange ting. Vi arbejder
på rapporter fra Fælles Akut Modtagelsen i Hjørring for at afklare
værdigrundlaget bag beslutningen om at oprette FAM (fælles akut modtagelsen) i
Hjørring. Vi forestiller os på nuværende tidspunkt, at det er ledelsen i FAM der står til ansvar for de
patienter der uanmeldt henvender sig i modtagelsen. Der skal udvikles faste
procedurer for denne patientgruppe. Vi
vil sammenligne værdigrundlag og procedurer fra FAM i Hjørring med Fælles Akut
Modtagelser i andre danske byer. Vi vil have afklaret hvad brystsmerter er og
hvordan dette påvirker patienter, dette gøres ved interview og spørgeskemaer af
hjertepatienter. Vi er interesseret i at finde ud af hvor stort et problem
uanmeldte henvendelser på skadestuer er, både i Hjørring men også på landsplan.
Vi vil afdække proceduren for uanmeldt henvendelse i FAM. Vi
arbejder frem imod et møde med vores kontaktpersoner i FAM Hjørring, deres
erfaring med patienterne og dagligdagen i FAM og hvorfor de har opstillet denne
problemstilling. Dette er et kort sammendrag af punkter fra vores brainstorm,
de punkter vi vil starte med at arbejde med.